Tibet, 2010 - Bekijk foto
Minder slecht is niet goed genoeg.
Michael Braungat, From cradle to cradle

Feedback

Ik vind het belangrijk om regelmatig te evalueren en feedback te vragen en te geven. Het vertrek uit een organisatie, het afronden van een project of een opleiding is een speciale manier om feedback te krijgen op je functioneren. Echt trots ben ik geweest op de prijs die we gewonnen hebben voor de NT2-methode Nieuwe Buren (1998) en heel vereerd met de speech bij afronding van het project 'Meer leraren bevoegd in het onderwijs' (2010).

Niet alle activiteiten en projecten zijn even goed verlopen.
Terugblikkend op minder succesvolle activiteiten constateerde ik (soms samen met de opdrachtgever) dat een mismatch tussen de insteek van de opdrachtgever en mijzelf daar meestal debet aan was, dat ik te weinig oog had voor overwegingen die vooral politiek en bureaucratisch van aard waren of niet in staat was om in dat soort situaties adequaat te handelen.

Hieronder een aantal positieve opmerkingen van collega's.
HvA, Hanneke Stasse (2010): "Als ik aan een projectmanager denk, denk ik aan jou. Je kunt effectief werken en communiceren op alle nveaus, je denkt, schakelt en levert snel. Je doorziet wat er speelt, ontwart knopen, haalt de ballast bij de medewerkers weg waardoor wij ons op het echte werk kunnen richten, heel prettig!

UvA, Joke Olie (2009): ''Je kunt dikke slome koeien laten dansen. Je sluit aan bij wat mensen willen en kunnen, waardoor ze het leuk vinden om hard te werken voor het gezamenlijke resultaat. Je denkt open en breed, niet verkokerd en niet kort door de bocht. Je opereert vanuit een visie en vanuit het maatschappelijk belang."

HU, Nies van Lindenberg (2002): "Ik weet niet of het door die managementopleiding komt of dat je het gewoon van jezelf hebt, maar ik waardeer jouw stimulerende houding enorm. Ik heb deze periode ongelofelijk veel geleerd, ook op het gebied van organisatie en management en ervaar nu eindelijk eens de positieve bijdrage van een manager!"

UU, Marijke Steenbergen (1999): "Je werkt snel, accuraat en met goed gebruik van de literatuur van de masteropleiding en andere publicaties. Je bent kritisch, geeft commentaar en aanvullingen. Heel academisch dus. Prettig was vooral dat je het zo leuk vond om aan je 'masterpiece' te werken. Je hebt met enthousiasme en zorg aan het werkstuk gewerkt, het resultaat is er dan ook naar!"

Wijkgerichte Basiseducatie, Trudy Frankhuizen (1991): "Als ik jou zie lopen door de gang, dan denk ik altijd 'wat loopt die vrouw vrolijk' én aan de spreuk 'rozen verwelken, schepen vergaan, dus zit niet te melken en doe er wat aan!'."